Jak jsme si v neděli užili Jizera-Hostik Cup 2018 :)

Tak jak se vám rybáři vydařil víkend? Podle toho, co jste posílali, tak báječně. Tým Šupin si dal o víkendu takový trochu netradiční “souboj”.

Neplánovaně jsme se svolali v sobotu večer přes chat a zjistili, že Mára se Standou a svýma klukama jedou v neděli do Uhříku na svazovku a Barboš s Leošem zase na Jizeru. Slovo dalo slovo a vznikl tak nápad, trochu si v neděli dopoledne zasoutěžit.

Pravidla zněla jasně. Od 8-mi do 13 hodin se všechny ryby počítají, měří a posílají na chat do skupiny Šupiny.cz. Píno byl připraven jako arbitr a všechno bude počítat. Jako drsnej souboj na hřbetní ploutve.

No nebudu nic nalhávat... vstávat v neděli v 6 hodin po luxusním grilování s pivkem, anebo jako kluci na Jizeru vstávali v 5 ráno. No ale dali jsme to.

Jizera se rozchytávala už před 8-mou a Uhřík měl nahozené pruty v 8:30. Přeci jenom malí kluci dají trochu víc zabrat, než je člověk ráno roztlačí :)

Píno, jako správný arbitr na nás apeloval: “Chlapci, pomaličku se začněte rozcvičovat, protahovat tělo, start závodu se blíží. Připravené startovní bloky již doufám máte? Za předčasný start hrozí diskvalifikace.

Za tým Uhříku musím říct, že jsme začali se slušným šupinovým centimetrovým deficitem. Protože, než jsme začali, tým Jizera měl už slušně nachytáno. Prostě v neděli šlo z vody snad všechno :)

Barboš dohání tímto úlovkem
Barboš dohání tímto úlovkem (Zdroj: Leoš Silný)
(Zdroj: Leoš Silný)

Z Jizery od Leoše najednou přichází hláška: “Kluci to nepůjde. Tady se nedá chytat ani na jeden prut...”. Mneme si ruce, je to dobrý , asi málo vody. Ale houbelec. Kluci nestíhají vytahovat. Jizera je obrovsky živá. S Márou nasazujeme vražedné tempo a hecujeme se, že jim to přeci nenecháme.

Leoš hlásí: “Jsme tu půl hoďky, 5 karasů, podoustev, oukleje nepočítáme. Na červy se nedá chytat...”.

A už to na Jizeře padá: karasi 33, 32, 34, plotice 30, 25, všechno kukuřice. Obyčejná bonduelka. Kluci nestíhají.

Píno hlásí: “A máme tu nejčerstvější zprávy od Jizery z týmu Leo-Barbie Baits. Barbánek má záběr, nasedá na gumový člun a odjíždí zdolávat. Po 30 minutovém boji se vrací s mastodontní ploticí 25 cm. Neskutečná ryba.

Leoš přitakává: “Nestíháme... Pořád na jeden prut...”...

Píno “Zatím nemá redakce žádné zprávy od druhého týmu StaMar Killer Tým na Hostiku. Zřejmě díky záběrům a zdolávání nestíhají referovat.”

Propadáme na Uhříku panice. To všechno v čase 8:19!!!

(Zdroj: Standa Knotek)

Ale už to přichází. První karas. Věříme, že jsme to konečně protrhli. Na rozdíl od Jizery máme velkou výhodu v 3 dny namíchané krmítkovce z páteční rybačky na Sázavě. Věřím, že nás zachrání.

Píno hlásí: ”Rozhodčí závodu nestíhá a padl vyčerpáním. Neskutečné množství úlovků.” Asi nějak takhle :)

8:57 hlásí Leoš: “U nás se to nějak zastavilo...” A nám na Uhříku začíná karasí jízda. Jedeme na 6 prutů a věříme, že ten ranní trhák na JIzeře můžeme ještě zvrátit.

9:00 Uhřík: “U nás začíná karasí jízda.” Jsou to přímo mastodonti :) Ale to se dnes počítá. A to je podstatné.

Na Uhříku jsme začali tímhle karáskem :)
Na Uhříku jsme začali tímhle karáskem :) (Zdroj: Standa Knotek)
(Zdroj: Standa Knotek)

9:25 nás ničí Leoš: “Karas 37 bič červi”... kruci :)

Luky okamžitě kontruje karasem 35 na jeho malý feeder a vzápětí cejnem 31. My všichni ho podporujeme malýma karasama. Všechny feedery makají na plný výkon a Mára vytahuje plavačku. Drsnou zbraň v záloze.

Píno 9:56: “Tým Jizera se nám odmlčel, zato tým Hostik nám začal mocně dotahovat. Bude to těsné. :)” Jizera hlásí pauzu na pivo, jsou utahaní a žízniví.

Uhřík 9:58: Alex přihazuje jednoho vypaseného karase 35. To už jedeme jenom na kombinaci kukuřice a dva červi za ní na háček. Do krmítkovky přidáváme ještě pstruží peletky. Před námi se to jen vaří.

(Zdroj: Standa Knotek)

Z hráze na Uhříku odchází dva rybáři, kteří zatím nic. Na koule to dnes nepůjde. Ovládli jsme rybník :)

10:30: Karasi pokračujou a najednou je to tady! Mára na plovačku prvního kapra 40. Jemná práce chlape. Teď už věříme, že Jizeru dáme.

10:39: Obdivujeme s Lukym Márovýho kapříka. A najednou Lukyho feeder je v horizontální poloze. Stačíme doběhnout, než letí do vody. Luky zasekává a začíná se chudák potit. Kapr. Krásnej lysec 45. První kapřík na tenhle 2,40 feeder od Ježuldy.

(Zdroj: Standa Knotek)

10:50 mám záběr jako bejk. Ryba mi mizí ve větvích u ostrůvku a prásk, mám po montáži. Lehce se třesu, jsem naprudlej. Ale říkám si, že tuhle rybu tam nenechám. Najednou záběr na druhý prut jízda do větví, tahám si ho k sobě, ale vytahuju jen větev. To už snad ne!

Leoš s Barbošem podezřele mlčí. V tomhle je řeka zrádná. Když nic nenajede, prostě není.

Na Uhříku nám celou dobu puká sumec kousek od prutů. To je k vzteku, ještě 3 týdny a můžeme na něj :)

Naši malí kluci nám už trochu odpadli, přeci jenom chytají už 3 hodinky bez přestávky. Vytahujou si pruty a hrajou si na Star Wars :) Není nad bezstarostné děti :)

11:06: Je to tu! Jízda. To bude kapr. Skáču k prutu, druhý mám naštěstí venku, urvanej návazec. A vytahuju po krásném souboji 56 kapříka, šupináče. 16 vlasec, 12 návazec. Jemná práce. Mám obrovskou radost :) A jak řekl Mára, mno měli jsme asi ten větší podběrák přeci jenom vzít. Než se kluk navedl do toho malého, chvílo to trvalo.

(Zdroj: Standa Knotek)

Karasi, plotice a perlíni jedou na obou týmech jak diví.

(Zdroj: Leoš Silný)

11:53 Uhřík: Jdu si pro sváču k lavičce do baťohu. Najednou prut v horizontální poloze. Odhazuju sváču a letím k prutu. Zásek a jízda jak blázen. Bere mi to přes naviják. A mizí za ostrovem, už ho nevidím. Hmm. Takže jdu přes půl rybníku, abych ho odtamtud vytáhnul. Snad tam mám tolik vlasce. Naštěstí ano. 150m vlasce odmotaných, ale otočil jsem ho přes větve zpátky. Cítím jak vlasec drhne přes větve, ale najednou je volný a tahám ho zpět. Nádhera. Utahaného kapříka vytahujeme ven :) Lysec 52. Bomba :)

(Zdroj: Standa Knotek)

12:45 Uhřík končí. Kluci kňučí, že už mají hlad a Jizera se neohlašuje.

13:00 Píno závod oficiálně ukončuje :)

A co výsledky?

Tým Jizera: první je jasný vítěz na rybí druhy (uvádím nejvyšší dosaženou míru: ouklej 25, karas 49, plotice 26, podoustev 30, cejnek malý 30, cejn velký 40, tloušť 35). A jak řekl Leoš: "No jako fotit a měřit jsme v první půlce fakt nestíhali."

Tým Uhřík: 4x kapr (56 nejdelší), 20x karas (35), cejn, 6x perlini. Několik urvaných háčků při soubojích :)

A jak prohlásil Píno: “Chlapci krásný boj. Krásné ryby. Dovoluji si prohlásit za vítěze oba týmy.

Je to tak, takhle jsme si už dlouho všichni nezachytali. A o tom to je.

A jak Barboš prohlásil: “Tvl to byla dneska šichta, že jsem si musel teď dvě hodinky dáchnout.”

Díky všem zúčastněným. Byla to pecka :)