CESTA ZA DIVOKÝMI KAPRY

CESTA ZA DIVOKÝMI KAPRY, Zdroj: ONDRA SMETANA

Je čtvrteční večer, den před Velkým Pátkem a já společně s mojí přítelkyní vyrážíme na dlouhou cestu.

Už na Barandovském mostě na mě padá únava a to máme před sebou celou noc. Po menších útrapách, kdy nám palubka auta svítila jak Vánoční stromeček se dostáváme ke krásnému panenskému jezeru s rozlohou několika set hektarů. Po příjezdu máme obrovský problém dát člun na vodu, všude jsou soukromé pozemky. Po několika desítkách minut objíždění a zkoušení, nalézáme starý plot bez zámku a díky tomu se můžeme konečně nalodit.

Sonar ukazuje 15°C což je na období Velikonoc velmi dobré, nicméně hlásí ochlazení v podobě Severního větru. Jezero je velmi hluboké a bez jakýchkoliv lavic.

Proto pokládám pruty do příbřežních partií. Hned první noc se mi daří ulovit kapra a 2 cejny s délkou 65cm! Ráno mám velmi dobrý pocit a vypadá to na skvělou rybačku. Nicméně hned druhý den se ochlazuje a začíná vát studený vítr. Do toho začínám bojovat s obrovskými cejny, kterým nedělají problém ani dvě 23mm boilie.

Cejni byly těsně před třením a byli neuvěřitelně strupatí.

Po několika dnech a desítkách obrovských cejnů přestává vát studený vítr. Voda se ochladila o 3°C což je na Jaře velmi špatné.

Nicméně počasí se mění a hned první ráno po změně počasí, mi na čerstvě převezený prut s pop up Salty Garlic a 23mm Spicy Pineapple přichází krásná jízda na 380m.

Odklapuji řadič navijáku a volám na přítelkyni, že mám záběr,ale ta spí :-) Nasedám do člunu a pomalu domotávám bez jakéhokoli tahu na rybu. Míjím místo, kde jsem měl vyvezeno a vidím, jak mi jde šňůra skrze potopené holé stromy směrem na břeh. Velmi zaskočen si v duchu říkám, že mi zabrala lyska nebo jiná kachna a odnesla mi montáž na břeh. Přímo pod břehem, kde byla hloubka tak 40cm je šňůra omotaná o pařez a najednou mění směr a míří zpět mezi stromy. V tom jsem se maličko rozklepal a v duchu si říkám " je tam"! Opět se musím s lodí procpat mezi holými stromy a najít skulinku, kde se vejdu se člunem. Vyjíždím na volnou vodu, ujedu okolo 60m a šňůra se opět stáčí a směřuje opět mezi potopené stromy. V tom se začínám smát a říkám si, to musí být velká a stará ryba, když mě takhle cvičí.

Opět, tentokrát již po třetí projíždím mezi stromy. Stále pouze domotávám volnou šňůru a to jsem za kaprem ujel od místa položení montáže okolo 200m. Dostávám se do rákosového pole, kde se opatrně prodírám a v tom kapra vidím, jak je zamotaný v rákosí. Evidentně kapr vidí i mě a začíná zběsilý úprk v minimální hloubce okolo 1m. Kapra podebírám a při odepnutí sítě se mi daří podběrák zlomit :-(

Kapr je nádherná panenská ryba, která nemá jediný náznak toho, že by byl někdy chycen. Přesně po takové rybě jsem toužil a vůbec mi nevadí, že má i přes jeho délku pouze 18,5kg.

Tímto bych chtěl poděkovat mé skvělé přítelkyni, která se mnou jezdila zavážet v noci, ve vlnách a vraceli jsme se z vyvážek úplně mokří :)